Thursday 29 March 2012

TERTUNDA

Fuuhh. Fuuhh. Fuuhh. *tiup habok* Haaa. Kan dah berhabok dah si APPLE aku ni. Kesian. Bukan taknak usik kaw, bukan taknak belai kaw, bukan taknak lap habok2 yang ada ni, cuma masa aku 24 jam yg aku ada pon tak cukup untuk diri aku sendiri. Kalau aku dapat 26 jam sehari aku janji 2 jam yang lebih tu aku akan spent time masa dengan kaw pelok cium kaw bagai. *Promise!* ;D Ok. Stop merepek kina. Back to the point. =="

Pejam celik pejam celik mak aih kaw, tinggal 2hari je lagi haa nak masuk bulan 4. Eh, banyak betul benda yang tertunda aku nak update untuk sesi Mac 2012 ni. *aceh mentang2 baru naik sem* Puih. Aku cuba kejar masa, aku cuba kejar mood aku, aku cuba dan terus mencuba tapi tak datang2. Padan lah berhabok si APPLE aku ni. Kesian eden tengok kat ekau ni haa. Sikit bonar entri kaw yang tercatat dalam diari ni ha.

Cerita pasal entri TERTUNDA yang pertama. "LANGKAWI"
Ohmaaii. Gilaa sentap aku tak dapat nak post pasal entri Langkawi lepas aku balik je dari langkawi hari tu. Punya lah aku excited nak update kan, sekali haaa Macam2 halangan lah, nak cerita panjang sangat. Ok Malas ! Cerita serba serbis sikit pasal Langkawi tu boleh lah. Cerita berdasarkan point je, nak cerita memang habis meleret panjang 3 4 muka surat kang. 
Pada 9 Mac 2012 Bermula sebuah kisah yang dinamakan Perjalanan yang tiada perancangan. Uhuk. 


  1. "Pergi Pakai Redah je" Malam jumaat lepas isya' kitorang gerak. MALAM ? yes ! MALAM. Sengkang mata. Berani mati. Gilaa bukan ?
  2. "Jeti Kuala Kedah" Pukul 4.30 pagi kitorang sampai. wouw !
  3. "Kena Tipu Dengan Ulat Parcking Tiket" Sumpah bengang tahap babeng punya
  4. "Feri Kenangan" Lama ouh, panas bontot aku. Mabuk2 !
  5. "Sewa Kereta GEN2 Warna Oren" Pintu dia ketat, bonet dia berat ! Tapi Terbaik. ;)
  6. "Sliper putus" Rasa nak nagis je time ni. Mencik Mencik Mencik
  7. "Sewa Motel Warisan Tok Wan" Superb lah. Best siut. Berbaloi ! 
  8. "Shopping sakan dekat bandar Kuah" Memang sakan perabih barang2 kat bandar Kuah tu. Biasa lah kan perempuan kalau dah g Shopping. ;D
  9. "Mandi Pantai - Pantai Chenang" Bila dah berendam rasa taknak naik dah. Seronok !
  10. "Makam Mahsuri" Best plak baca kisah pasal Mahsuri tu. Sedih. Tsk Tsk.
  11. "Beras Terbakar" Mana nampak beras, duit syiling bertabor ada lah. Lepas tu apa lagi, Shopping lagi ! :D
  12. "Cable Car" Kemuncaknya. yeay ! Puas hati aku walau pun gayat wa cakap sama lu.
  13. "Shopping lagi + jalan2 habiskan minyak kereta" 
  14. "Lang Square" Jumpa si burung Helang yang awawkawkd
  15. "Jeti Langkawi" Mak aih. Rasa taknak balik je time nih. 
  16. "Feri Bahagia" Say baibai to LANGKAWI
  17. "Jeti Kuala Kedah" Alamaak. Tiba2 kereta tak hidup. *Beberapa minit kemudian* Buat suspen je kereta ni. Alhamdulillah hidup.
  18. "Taiping" Singgah rumah makcik jap. Dapat makan. yeay !
KEMBALI KE TEMPAT ASAL. KUALA LUMPUR TERCINTA. SELAMAT TINGGAL LANGKAWI. SEE YOU AGAIN ! 

Hamek kaww tulisan je yang ada, gambar takde. Harap-harap korang dapat lah bayangkan apa yang aku coret kan tu. HarHarHar. :D Siapa kata entri ni BOOOSSAN ? k.Fine. *merajuk* 


L O A D I NG
*****
****
***
**
*
L O A D I N G
****
***
**
*
L O A D I N G
Ok !


Nah Hameekk Kaaww ! Berani cakap Bosan tadi kan ?


Dah coret pon kat atas pasir kan ? Confirm lah time ni kitorang kat pantai. Time kitorang pergi mandi tak hengat dunia tu - at PANTAI CHENANG. Ni  sebagai BUKTI pada tanggal 10 11 12 Mac 2012 kami jejak Langkawi. *Batak sekejap*



Cuba teka , Apa ni ? Apa ni ? yeay ! CABLE CAR , Ini lah kemuncak tertinggi yang aku pernah pergi selama aku hidup 20 tahun ni. Kaki wa getak2 wa cakap sama lu. Gayat seyh ! Bila tengok ramai yang dok conteng sana sini kat kayu kayan tu, kitorang pun ikut teruja nak main conteng2 juga sebagai satu kenangan kan. DAN itu lah hasilnya. 11 mac 2012 jam 6.26 petang kitorang berjaya sampai ke kemuncak. Alhamdulillah pergi dengan selamat dan pulang dengan selamat. :)



Ini lah kitorang yang aku maksudkan. Kitorang pergi 4 orang je pakai redah. Mencabar bukan ? Dari kanan Makcik aku si bibik kucah, sebelah dia kakak aku si tikus tu, lepas tu seblah dia member aku si alin kecik pastu yang tinggi dari semua orang tu LU PIKIR LAH SENDIRI SIAPA ? HakHakHakHak Time ni semua muka dah stock simpan minyak. Penat berjalan seharian, naik turun tangga lagi nak sampai ke Titian Sirat ni memang penat ouh. Jambatan panjang ni bergoyang weyy kat atas tu. Sampai aku jalan merangkak2 sebab takot nak berdiri punya pasal. Hahahahahahahah*gelakkan kina cepat*



SNAP The End Of the Story ! Feri BAHAGIA. Terima Kasih sebab hantar kami pulang dengan selamat. :) *Lama sangat duduk dalam Feri kan, semua tidur tak hengat dunia kecuali AKU ! yeay. Percaya tak ?*




Say BaiBai To LANGKAWI ! See You Again. I Love You. <3

Terima Kasih kepada semua yang terlibat dalam Jejak Perjalanan Tiada Perancangan. Sayang korang semua. <3 Muaah Muaah Muaaah.

TAMAT

Habis kisah TERTUNDA Episod 1. Nanti kita sambung dengan kisah TERTUNDA Episod lain plak. *kalau sempat aku update* Tak larat nak buka mata dah ni. Esok kelas pagi, mau kang terlajak tidur plak. Haih. Selamat Malam. kbai. Assalamualaikum. :)






No comments:

Post a Comment