Saturday 15 September 2012

LAST PRE-REGISTRATION

Tanggal 11 September 2012 untuk yang terakhir kalinya....... Last kitorang pergi cyberlab PTPL Shah Alam, Last kitorang pergi beratur tunggu giliran nak dapatkan tempat duduk untuk capai PC, Last kitorang pergi salin kod untuk daftar subjek sem depan, Last klik link PRE-REGISTRATION ONLINE dan masuk kan kod-kod berkenaan, Last jumpa kakak, abang, makcik, pakcik yang jaga cyberlab tu sementara menunggu kitorang buat pendafataran, Last pegang buku SIGN KEDATANGAN lepas dah daftar secara online, dan last segala-galanya di COLLOGE PTPL SHAH ALAM. Tsk Tsk Tsk.

Sebelum aku nak nangis tersedu-sedu, meraung-raung aku nak meluahkan satu perasaan bengang yang jadi time 11 sept tu. Ughh. Dengan feellllll excited punya nak pergi kolej untuk buat semua benda kejadah ni kan. Dan SETIBANYA di Kolej. Terus menuju ke Cyberlab. Dari luar aku dah rasa lain ahh sebab panas gilaa kot. Aircond tak rasa langsung. Sekali aku masuk ramai gila orang tengah tunggu giliran. Yang bikin panasnya Pertama. Dari berpuluh2 cyberlab yang ada APASAL DIA BUKA 1 CYBERLAB JEEEE ? Ingat budak SBMP ni ada sorang dua je ke ? Ughh. Kedua. Orang dah ahh ramai gilaa, AIRCOND PULAK TAKDEE. Tak tahu kat dalam cyberlab tu dah maca ikan srdin dalam tin. Mampat padat dan ketat tahu. Eerrr. AKu rasa macam nak jadi THE HULK je time tu. Aku ni dah lah tak suka duduk kat tempat orang yang ada rmaia2 macam tu. Rimag tahu. Fuuh. Ketiga. Dah lah orang ramai gila tengah tunggu giliran nak dapatkan PC, lepastu boleh pulak LINE INTERNET PROBLEM.  Ya Allah. Sabar je lahh. Memang semua orang pakat keluarkan perkataan yang tak elok ahh time tu kann. Kesian.

Dengan tanpa berfikir panjang aku pun terus blaa dari cyberlab tu terus pergi Examination Department untuk amik Slip exam final. Dengan muka ketat aku masuk dalam ED tu sambil senyum2 palsu dekat staff tu aku pun letak lah Kad Matrix aku atas meja tu, sekali dia cakap " Dik. Sorry dik LINE INTERNET PROBELEM lah. Tak tahu lah pukul berapa dia elok. Adik pergi lah mana2 dulu, nanti datang balik" Cait. Siap bagi suggestion tu kat kitorang. Perghh. Hangin jee telinga akuu ni. Yang aku pun ngekngok, kalau dah line kat cyberlab problem confirm ahh line kat ED pun problem. Hahahah *Gelak balik untuk diri sendiri* :D K. Kitorang pun terus tukar plan sementara nak tunggu LINE INTERNET tu elok balik kan. Puihh.

1 jam 2 jam 3 jam 4 jam 5 jam. Tepat jam 4.30 petang selepas kitorang melencong ke tempat lain kitorang pun pergi balik ke Cyberlab dengan penuh harapan. Terus berlari menuju ke cyberlab sebab rasa maca dah lambat. Office hour kan sampai pukul 5.00 petang jee sekarang dah pukul 4.30. HEEEE. Masuk cyberlab senyum2 sengih2 dengan pelbagai perasaan bercampur baur. DAAAANNNNN AKHRIRNYA !!!!!

Alhamdulillah.
Untuk yang terakhir kalinya. 
Kami Berjaya untuk buat PRE-REGISTRATION ONLINE.

Last : Praktikum III means Latihan Industri(LI)

Dan Slip Exam yang terakhir insyaallah :)



Only 4 Subject. Starting 22/9/2012 The End 28/9/2012
Wish Me Luck !
Ya Allah. Permudahkan urusan ku. :')
GOOD LUCK untuk Member2 ECE"10" Terbaik !!! yang turut sama berjuang di pusingan akhir dan di semester akhir. Do The Best ! Usaha, Doa, Twakal. Semoga Allah permudahkan urusan kita bersama. Amin. :')


No comments:

Post a Comment